Verkkokaupan yleiset ehdot
Voimassa 1.9.2017 alkaen
Verkkokauppa
Palveluntarjoaja
Urheiluhallit Oy |
Mäkelänrinteen Uintikeskus Oy |
Vuosaaren Urheilutalo Oy |
Läntinen Brahenkatu 2 |
c/o Urheiluhallit Oy | c/o Urheiluhallit Oy |
00510 Helsinki |
Läntinen Brahenkatu 2 |
Läntinen Brahenkatu 2 |
|
00510 Helsinki | 00510 Helsinki |
y-tunnus 0115551-4 | y-tunnus 1083652-2 | y-tunnus 0196786-2 |
Palveluntarjoaja myy verkkokauppansa valikoimassa olevia palveluita täysi-ikäisille kuluttaja-asiakkaille tai sitä nuorempien huoltajille. Palveluiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja verkkokaupan yleisten ehtojen muutoksiin.
Asiakastili ja varaukset verkkokaupassa
Asiakkaan rekisteröitymisen yhteydessä ilmoittama sähköpostiosoite toimii asiakastilin käyttäjätunnuksena verkkokauppaan sekä varausjärjestelmään. Yhteen asiakastiliin voi liittää vain yhden sähköpostiosoitteen. Käyttäjätunnus ja salasana ovat henkilökohtaisia, eikä asiakas saa luovuttaa tai muutoinkaan ilmaista niitä kenellekään. Alaikäisellä voi olla oma asiakastili mm. huoltajan toimesta tai tämän asiakastiliin linkitettynä. Palveluntarjoaja käsittelee asiakastietoja rekisteriselosteen mukaisesti.
Palvelut ostetaan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö Paytrail Oyj:n verkkopalvelun kautta. Ennen varauksia jokainen asiakas luo itselleen ja/tai lapselleen asiakastilin rekisteröitymällä varausjärjestelmän käyttäjäksi. Asiakastilissä on nähtävillä asiakkaan varaamia ja maksamia palveluita. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Uimakoulut, kurssit ja tapahtumat maksetaan varauksen yhteydessä. Maksusuoritus vahvistaa varauksen.
Ostaessa verkkokaupasta asiakkaan edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin verkkokaupan ehtoihin sekä asiakassopimusehtoihin ja suorittamalla maksun asiakas hyväksyy ne.
Palveluntarjoaja ei vastaa palvelun käyttöä haittaavista teknisistä ongelmista tai niiden aiheuttamista vahingoista.
Tietojen oikeellisuus
Palvelun varausta ja ostoa varten annettujen yhteystietojen oikeellisuudesta vastaa asiakas eikä palveluntarjoaja vastaa virheellisistä tiedoista johtuvista häiriöistä.
Maksaminen
Palveluntarjoajan ja asiakkaan välille muodostuu sitova sopimus asiakkaan maksaessa valitsemansa palvelun. Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Paytrail Oyj (y-tunnus: 2122839-7). Paytrail Oyj:n verkkopalvelun käyttö ei vaadi erillistä rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Sovelluksen maksuvälityksen toteuttaa Paymenthighway joka on osa OP:n Financial Grouppia (y-tunnus 0242522-1).
Maksun suorittamisen jälkeen siirtyy asiakas automaattisesti verkkopankkinsa sivuilta takaisin palveluntarjoajan sivuille, jolloin palvelun tilaus saadaan vahvistettua. Kun maksu kirjautuu suoritetuksi palveluntarjoajalle, asiakkaan sähköpostiin lähtee automaattisesti vahvistusviesti, joka toimii kuittina ostoksesta. Palvelu on voimassa ainoastaan kuittiin merkittynä ajankohtana kulloinkin voimassa olevien asiakassopimusehtojen mukaisesti. Hintoihin sisältyy voimassaoleva arvonlisävero.
Jos asiakas ei saa palveluntarjoajalta vahvistusviestiä ostoksestaan tai automaattinen siirtyminen takaisin palveluntarjoajan sivuille maksun jälkeen keskeytyy, tulee asiakkaan olla yhteydessä palveluntarjoajan asiakastukeen (asiakaspalvelu@urheiluhallit.fi tai puh. 09 3488 6461, arkisin klo 8:30–16:00).
Maksutavat
Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla:
Verkkopankkitunnukset
Käytössä on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet.
Korttimaksut (Visa, Visa Electron ja MasterCard)
Kortilla maksaessa Paytrail Oyj toimii myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Palveluntarjoaja toimii ainoastaan palveluiden markkinoijana sekä toimittaa palvelut ja käsittelee mahdolliset reklamaatiot. Kortilla maksettaessa maksun saajana näkyy Paytrail Oyj, joka myös käsittelee maksutapahtumia koskevat reklamaatiot.
Paytrail Oyj
Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2, Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830 (ark. klo 8-19)
Sähköposti: asiakaspalvelu@paytrail.com
Liikuntaedut: SmartumPaylla ja ePassilla voi maksaa myös verkkokaupassa (ei sovelluksella). Liikuntaedulla voi maksaa vain henkilökohtaisia liikuntapalveluja. Liikuntaetuja ei voi muuttaa rahaksi eikä niistä palauteta rahaa.
Lahjakortilla voi maksaa ainoastaan toimipisteiden asiakaspalveluissa.
Tilaus- ja maksuvahvistus
Onnistuneen maksutapahtuman jälkeen asiakkaan sähköpostiin lähetetään tilausvahvistus sekä Paytrail Oyj:n maksuvahvistusviesti. Vahvistusviestien saaminen edellyttää käytössä olevan sähköpostiosoitteen antamista rekisteröinnin yhteydessä.
Toimitustapa ja -kulut
Verkkokaupan kautta ostetut palvelut (kurssit, uimakoulut, tapahtumat, sarja- & kausipalvelut) latautuvat automaattisesti asiakkaan rekisteröitymisvaiheessa luomalle asiakastilille.
Jos kyseessä on verkkokaupasta ostettu lahjakortti, asiakas saa sen tilausvahvistuksen yhteydessä liitetiedostona.
Jos kyseessä on verkkokaupasta ostettu asiakaskortti, asiakas saa sen mistä tahansa palveluntarjoajan toimipisteestä. Verkkokaupan kautta ostetuista palveluista ei tule erillisiä toimituskuluja.
Vaihto- ja palautusehdot
• Palveluntarjoajan verkkokaupasta ostetuilla käyttämättömillä sarja- & kausipalveluilla ei ole Suomen kuluttajansuojalain mukaista 14 päivän vaihto- ja palautusoikeutta perustuen kuluttajansuojalain 6 luvun 16 pykälään (kohta 11). Käyttämättömien sarja- & kausipalveluiden muuttamisesta toiseksi palveluksi veloitamme 10,00 € käsittelymaksun.
• Palveluntarjoajan toimipaikoissa tai verkkokaupassa maksetuilla ”Lempipaikkani” T-paidoilla, jotka maksun jälkeen tilataan Palveluntarjoajan kotisivujen tilauslomakkeen kautta, ei ole kuluttajansuojalain mukaista 14 päivän peruuttamisoikeutta perustuen kuluttajansuojalain 6 luvun 16 pykälään (kohta 3).
• Palveluntarjoaja kuitenkin myöntää kursseille, uimakouluille sekä leireille seuraavat peruuttamisehdot: Mahdollinen peruutus on tehtävä kuusi viikkoa (42 kalenteripäivää) ennen kurssin, uimakoulun tai leirin alkamista. Myöhemmin tehdyt peruutukset vain lääkärintodistusta vastaan. Kaikista peruutuksista veloitamme 10,00 € käsittelymaksun.
• Kaikkien tapahtumien ilmoittautumiset ovat sitovia, peruutukset vain sairaustodistuksella (kts asiakassopimusehdot kohta 12).
Peruuttamisilmoitusten osoitteet:
Uimakoulujen peruutukset uimakouluvastaavalle (uimakoulut@urheiluhallit.fi).
Sporttileirien peruutukset sporttileirivastaaville (sporttileiri@urheiluhallit.fi)
Kurssien sekä tapahtumien peruutukset asiakastukeen (asiakaspalvelu@urheiluhallit.fi).
Palveluntarjoajan oikeus perua kurssien, uimakoulujen ja tapahtumien varaukset
Palveluntarjoajalla on oikeus perua asiakkaan varaus, jos palvelu (kurssi, uimakoulu, tapahtuma) joudutaan vähäisen osallistujamäärän tai muun ylivoimaisen esteen vuoksi perumaan. Tällöin asiakkaalle palautetaan kauppasumma täysimääräisenä tai vaihdetaan toiseen samanarvoiseen palveluntarjoajalta löytyvään palveluun.
Palveluihin vaikuttavat käyttörajoitukset, jotka johtuvat poikkeusaukioloajoista tai palveluntarjoajasta johtumattomista ylivoimaisista esteistä, hyvitetään tapauskohtaisesti.
Reklamaatiot
Vastaanotettuaan tilausvahvistuksen asiakkaan tulee viivytyksettä tutkia ja varmistaa, että tilausvahvistuksessa kuvattu palvelu on oikea. Mikäli asiakas havaitsee, että näin ei ole, hänen on viipymättä virheen havaittuaan ilmoitettava asiasta asiakastukeen (asiakaspalvelu@urheiluhallit.fi tai puh. 09 3488 6461, arkisin klo 8:30–16:00).
Pidätämme oikeuden muutoksiin.