Haku

Videot ja live-lähetykset

Kaipaatko taukoa etätyöpäivään, vetreytystä koko keholle tai mielen rauhoittavaa joogasessiota?

Liikunnanohjaajamme ovat koostaneet treeniohjeita, joiden opastuksella liikut niin sisällä kuin ulkona. Painojen virkaa toimittavat tarvittaessa vaikka kivet tai vedellä täytetyt pullot. 

Ohessa maistiaisina Donatan helpompi ja haastavampi jumppa, Veeran ja Soilen joogaAnnen ja Palman keinutreeni sekä uimarin kuivatreeni.

Kaikki ohjeet ovat katseltavissa YouTube-kanavallamme. Tarjonta laajenee päivä päivältä.

Facebook Live

Aloitimme 3.4. live-ryhmäliikuntatunnit Facebook-sivuillamme osoitteessa www.facebook.com/urheiluhallit. Tunnit ovat ilmaisia ja niistä jää tallenteet Facebookiin noin 24 tunniksi. Tarvitset vain internet-yhteyden ja Facebook-tunnukset. Mikäli sinulla ei vielä ole Facebook-tunnuksia, ohjeet tunnusten luomiseen löytyy mm. täältä.

Heinäkuussa julkaisemme asiakaspalautteita kuunnellen Facebookissa enimmäkseen tallenteita eri jumpista. Näin jokainen pääsee tekemään harjoitteet itselleen parhaaseen aikaan.

Heinäkuussa ryhmäliikuntatunneille pääsee Malmin, Töölön ja Vuosaaren halleissa. Lisäksi Mäkelänrinteessä järjestetään Kesähydrobicia erillisinä tapahtumina.

Varusteet

Kotijumppaa varten tarvitset liikuntaan sopivat vaatteet, alustan, hikipyyhkeen ja juomapullon. Mikäli tämän lisäksi tarvitaan muita varusteita, näistä kerrotaan aikataulussa ko. jumpan kohdalla. Tunnin kesto on ilmoitettu minuutteina tunnin nimen jälkeen.

Ohjeita lähetyksen katsomiseen löytyy aikataulun alapuolelta.

Seuraavan viikon aikataulu julkaistaan edellisen viikon lopussa. Tuntikuvaukset löytyvät oikealta.
Haluatko aikataulun sähköpostiisi? Ilmoittaudu asiakaskirjeen tilaajaksi.

 

Aikataulu 14.–16.7.

Tallenteet pyritään lataamaan Facebookiin aina aamupäivän aikana.

tiistai 14.7.

Core & Venyttely 40 / Susanna Haukkala

keskiviikko 15.7.

Syke & Fit 30 (välineenä kahvakuula)
/ Soile Wirtanen & Susanna Haukkala

torstai 16.7.

Slow Jooga* 30 / Jaana Hirvonen

* Tähdellä merkatut tunnit sopivat erityisesti kevyestä liikunnasta pitäville.

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

 

OHJEITA:

Missä lähetys näkyy?

Live-lähetys näkyy Urheiluhallien Facebookin pääsivulla osoitteessa www.facebook.com/urheiluhallit (voit joutua rullaamaan sivua hieman alaspäin) sekä vasemmassa laidassa olevan videot-valikon kautta. Videot-tekstin viereen ilmestyy punaisella pohjalla "Live"-merkintä, kun lähetys on alkanut. Urheiluhallien sivun löydät kirjoittamalla Facebookin hakukenttään hakusanaksi Urheiluhallit. Voit alkaa seurata Facebook-sivuamme klikkaamalla sivun pääkuvan alareunassa olevaa "Seuraa"-painiketta. 

Jos tuntuu, että jumpan sisältö ei vastaa aikataulua, kannattaa tarkistaa, ettei katso vanhaa tallennetta. Mikäli avaamasi videon kulmassa ei näy Live-symbolia ja siitä löytyy teksti "Urheiluhallit was live...", katsot live-lähetyksen sijaan videotallennetta.

Huom! Välillä tallenteiden lataaminen Facebookiin ei suju toivotusti, jolloin aikataulussa saattaa olla pientä viivästymistä.

Mitä teknologiaa tarvitset katsoakseni lähetystä?

Tarvitset joko älypuhelimen, tabletin, kannettavan tai pöytätietokoneen sekä internet-yhteyden. Laite kannattaa yhdistää wifiin tai kiinteään laajakaistaan, mikäli mahdollista. Mobiilidata saattaa pätkiä.

Pätkimiseen voi auttaa myös selaimen vaihto, esimerkiksi Chrome on tähän mennessä toiminut hyvin.

Miten saa muiden kommentit pois päältä?

Osallistujat voivat kommentoida lähetystä sen aikana. Kommentit saa pois päältä kännykässä hipaisemalla ne sormella oikealle. Tietokoneella kommentit voi laittaa pois päältä lähetysruudun oikean alakulman puhekupla-symbolia painamalla.

Miksi ääni ei kuulu?

Lähetyksessä on oletuksena äänet pois päältä. Saat äänen kuulumaan, kun painat lähetysruudun oikean alakulman symbolia, jossa on rasti kaiutinkuvan päällä.

Liikunnan iloa!

Donatan helpompi jumppa



Donatan haastavampi jumppa

Veeran ja Soilen jooga

Keinutreeni



Uimarin kuivatreeni


Live-lähetysten tuntikuvaukset

  • Baila! = Tanssillinen tunti latino- ja latinopopmusiikin tahtiin muuta maailman musiikkia unohtamatta.
  • Body & Core = Toiminnallinen lihaskuntotunti, jossa haastetaan keskivartalon lihaksia.
  • Core = Tunti koostuu monipuolisista, keskivartaloa vahvistavista harjoitteista, jotka tehdään oman kehon painoa apuna käyttäen.
  • Dance = Tanssin riemua vaihtuvin tyylein! Dance sopii tanssista ja koreografioista pitäville. Aikaisempaa tanssikokemusta ei tarvita.
  • Fiilis = Tunnilla fiilistellään reippaan letkeästi musiikin tahtiin askeltaen. Liikkuvia osioita maustetaan tanssillisin vivahtein.
  • FIX = Helpoista askelista ja lihaskuntoliikkeistä koostuva jumppatunti. Puolet tunnista liikutaan tehokkaasti helpoin askelin. Lihaskunto-osuudessa kuormitetaan vartalon isoja lihasryhmiä ja harjoitetaan peruskestävyyttä. FIX sopii myös ryhmäliikuntaan tutustuville.
  • Jooga = Rauhallista ja kehoa huoltavaa joogaa. Hieman ripeätempoisempi tunti kuin Seniori-jooga.
  • Kahvakuula = Tehokas, koko vartaloa kuormittava lihaskuntoharjoitus. Tarvitset kahvakuulan tai vaihtoehtoisesti eri painoisia käsipainoja/vesipulloja lisäpainoksi.
  • Kehonhuolto & Liikkuvuus = Kehoa huoltava ja ryhtiä korjaava tunti.
  • Kunto & Voima = Helpoista askelista, lihaskuntoliikkeistä, tasapainoa haastavista liikkeistä sekä venytyksistä koostuva tunti mukavan musiikin tahtiin.
  • Niska & Selkä = Harjoituksessa vahvistetaan ja vetreytetään niska-hartiaseutua, lisätään rangan liikkuvuutta sekä vahvistetaan keskivartaloa.
  • Pilates = Tunnilla keskitytään keskivartalon vahvistamiseen, ryhdin ylläpitämiseen ja rangan liikkuvuuteen.
  • Reisi-vatsa-pakara = Helpon ja tehokkaan lämmittelyn jälkeen keskitytään vatsan, pakaroiden ja jalkojen treenaamiseen.
  • Seniori-jooga = Rauhallista, helppoa ja kehoa huoltavaa joogaa. Sopii myös ensikertalaisille.
  • Syke & Fit = Koko kehoa haastava tehokas intervallitunti, jossa sykkeennosto- ja lihaskunto-osuudet vuorottelevat.
  • Venyttely = Rentouttava ja kehoa huoltava harjoitus.