Nuorille tekemistä!

Hyvä liikuntaharrastus on jokaiselle voimavara, joka kantaa läpi elämän.

Hyvä liikuntaharrastus on jokaiselle voimavara, joka kantaa läpi elämän. Nuorten vanhempina meillä on vastuu ja velvollisuus tarjota nuorille mahdollisuus harrastaa liikuntaa. Liikunnan mukanaan tuoma ilo ja innostus ovat mahtavia eväitä nykypäivän suorituskeskeisessä elämässä. Hyvän fyysisen kunnon tuoma lisäpotku on juuri se tarvittava lisä, jolla jaksaa läpi opiskeluajan ja oman mielen myllerryksen. Liitu-tutkimuksen (2016) mukaan 13-vuotiaista 25 % ja 15-vuotiaista vähemmän kuin 20 % liikkuu suositusten mukaisesti.

Miten paljon sinun nuoresi liikkuu?

Uudet 7–17-vuotiaiden lasten ja nuorten liikkumissuositukset painottavat reipasta ja rasittavaa kestävyystyyppistä liikkumista. Liikkumissuositusten mukaan liikuntaa tulisi kertyä ainakin tunnin verran päivittäin ja sen pitäisi hengästyttää ja nostattaa sydämen sykettä. Lisäksi vähintään kolmesti viikossa tulisi harjoittaa myös lihasvoimaa ja luustoa vahvistavaa liikuntaa. Suositukset tuovat esiin notkeutta, tasapainoa, ketterää liikkumista sekä erilaisia liikuntataitoja kehittävää toimintaa – liikkuvuutta unohtamatta.

Koulun ja läksyjen jälkeen tulevat nykyään kaverit, pelit ja some. Kuitenkin nuoret haluaisivat paremman fyysisen kunnon, mutta aikuisten ongelmat ovat ujuttautuneet nuortenkin maailmaan: ei ole aikaa opetella uutta lajia. Tähän on ratkaisu; tutustuttaa nuoret kuntosaliin ja treenaamisen maailmaan silloin kun heillä on aikaa.

Nuoret liikkumaan lomalla!

Nuorten intensiivikurssit (13-15 -vuotiaille) ovat olleet menestys, koska ne ovat lomalla ja silloin on aikaa ja jaksamista opetella uusi taito. Intensiivikurssin jälkeen voi tulla kuntosalille itsenäisesti kaverin kanssa ja tehdä treenit silloin kun itselle sopii. Normaalisti ikäraja kuntosalille on 15 vuotta, mutta kurssin jälkeen on kurssiohjaajan hyväksynnällä ja vanhempien suostumuksella mahdollisuus jatkaa itsenäistä kuntosaliharjoittelua halleillamme heti.  Kurssilta saa räätälöidyn ja turvallisen kuntosaliohjelman. Samalla parantaa kuntoaan ja kiinteyttää vartaloaan eikä kai somekuvissa hyvältä näyttäminen ole keneltäkään nuorelta pois!

Myös nuorten vanhemmat ovat antaneet palautetta:

  • ”Saadaan nuorille lomalla tekemistä”
  • ”Kiitos kivasta kuntosalikurssista! Molemmat lapseni tykkäsivät kovasti ja ovat jo käyneet harjoittelemassa saliohjelmansa kanssa”
  • ”Kiitos oikein mukavasta kurssista, tyttäreni viihtyi.”
  • ”Hienoa toimintaa”

Tervetuloa voimaan hyvin!

Jaana Hirvonen
Liikuntavastaava, ryhmäliikunta ja kuntosali
Urheiluhallit Malmi
puh. 09 3488 6328, +358 405055066
jaana.hirvonen@urheiluhallit.fi

Lisää luettavaa
Innostu uinnista!

Uinti on erinomainen tapa pitää huolta sekä fyysisestä että henkisestä hyvinvoinnista. Lue, mihin kaikkeen uinti vaikuttaa.

Rentoudu sointukylvyssä

Ravista stressi sointukylvyssä: tunnilla istutaan tai maataan rennosti jooga-alustalla ja ohjaaja soittaa erilaisia käsin taottuja metallimaljoja.

Kesän uimakoulut

Aina on hyvä aika oppia uimaan! Kesäkauden uimakoulutarjonta julkaistaan verkkokaupassa 4.3.